Сьогодні 22 грудня 2024 р.

УПЛ-ТБ: компроміс, який зробить наш футбол доступним для широкого загалу

«Рух» запропонував УПЛ створити OTT-платформу, яка три сезони буде безкоштовною.

Футбольний клуб «Рух» офіційно заявляє, що ніколи не був опонентом створення повноцінного єдиного телепулу. Ми чітко усвідомлюємо, що об’єднання усіх прав клубів УПЛ і централізований їх продаж – єдиний шлях до створення якісного продукту і збільшення доходів клубів. Переконані, що нині клуби мають усі важелі, аби український футбол став на рейки комерційно привабливого. Але цілком усвідомлюємо, що для цього потрібно діяти самим, а не розраховувати на якісь сторонні чи потойбічні сили.

У ЗМІ неодноразово маніпулювали щодо позиції нашого клубу, мовляв, «Рух» – противник телевізійного пулу та намагається його зірвати. Запевняємо, це абсолютно не відповідає дійсності. Футбольний клуб «Рух» завжди стояв на позиції створення єдиного телепулу. Об’єднання всіх виключних прав клубів УПЛ в одне ціле – без сумнівів, єдиний правильний шлях, яким повинні йти усі клуби без виключення. Лише в тому випадку, коли усі права (!) усіх клубів (!) УПЛ будуть об’єднані і буде створено якісний цілісний продукт, усі ми зуміємо заробляти ті кошти, на які очікуємо. Припускаємо, що це щонайменше 1 млн. доларів кожному клубу УПЛ на рік. Напевно, це саме той базовий рівень доходів від продажу медіаправ, з яким усі погодяться.

Якщо кожен клуб чесно централізовано заробить з продажу своїх телеправ таку суму, це буде точкою відліку, яка дозволить клубам реально розуміти, що система працює. Без жодних сумнівів, в такому випадку вона буде розвиватися і у майбутньому принесе ще більші кошти кожному учаснику. ФК «Рух» готовий стати частиною єдиного телевізійного пулу, але за однієї умови: абсолютно усі медіаправа усіх клубів повинні бути акумульовані в одне ціле, Ліга через створення власного УПЛ-ТБ повинна забезпечити появу на ринку якісного телепродукту, що дозволить в найближчому майбутньому отримати очікувані клубами доходи від телеправ.

ЩО ТАКЕ УПЛ-ТБ І ДЛЯ ЧОГО ЙОГО СТВОРЮВАТИ?

Якщо для вас зараз цифра в 1 млн. доларів для кожного клубу на рік за продаж телеправ звучить нереальною, тоді пропонуємо короткий гід із детальним поясненням як це, на наше переконання, можна реалізувати. Першим надзвичайно важливим кроком повинно стати народження УПЛ-ТБ. Це компанія, акціонерами якої в рівних частках будуть усі клуби елітного дивізіону. Її першочерговим завданням буде створити якісний продукт під назвою Українська Прем’єр-Ліга, забезпечити повноцінний продакшн матчів Чемпіонату, виготовлення конкурентного футбольного контенту та максимально успішно просувати його на ринку.

В майбутньому це дозволить продавати продукт за ті кошти, на які очікують клуби УПЛ. УПЛ-ТБ – це підприємство, яке займається виробництвом якісного комерційно привабливого медіа-продукту для якнайширшої аудиторії. Для цього пропонуємо створити власну ОТТ-платформу відкритого типу, яка буде доступною для вболівальників і впродовж трьох сезонів безкоштовною. Таку ОТТ-платформу можна запустити хоч завтра. Для просування і доступності продукту необхідно буде використовувати й інші майданчики: соціальні медіа, інтернет-платформи,YouTube тощо.

Отримати менше ста тисяч доларів на рік за продаж своїх прав – не є вершиною мрій для клубів УПЛ, адже це мізерні кошти у розрізі видатків на діяльність та функціонування клубу. Саме тому одразу кілька клубів Української Прем’єр-Ліги не погоджуються на пропозицію компанії Setanta, адже вважають її вкрай заниженою і несправедливою. Каменем спотикання є також той факт, що продавши права компанії Setanta, ми фактично повністю заводимо український чемпіонат в сегмент платного телебачення.

Розуміємо і поділяємо резони керівників київського «Динамо», найбільш ємного з точки зору вболівальницької аудиторії клубу в Україні. Прибравши матчі «Динамо» із загального доступу, як клуб, так і Чемпіонат ризикують втратити значну частину лояльної футбольної публіки.

Звичайно, ми усвідомлюємо й те, що без переходу на платний перегляд футболу, сподіватись на те, що телепул принесе клубам очікувані доходи, не доводиться. Проте переконані, що станом на сьогодні український вболівальник в основній своїй масі не готовий платити кошти за перегляд матчів вітчизняного футболу в силу різних обставин і факторів: відсутність якісного цілісного продукту, відсутність у вболівальників культури платного телебачення українського футболу (роками наскрізь дотаційний ТК «Футбол» цьому яскраве підтвердження). Виходячи з цього, повинні усвідомити: українському футболу потрібно виграти час задля того, аби вивести на ринок затребуваний продукт і виховати та розвинути серед уболівальників звичку й потребу платити за нього.

Тож ми наполягаємо, що саме УПЛ повинна створювати продукт: не Українська асоціація футболу, не якийсь канал, не стороння структура, а самі клуби. Ще раз наголошуємо: акціонерами УПЛ-ТБ повинні бути усі клуби Української Прем’єр-ліги. А сама структура повинна діяти виключно в інтересах Чемпіонату, як продукту, і кожного оремо взятого клубу.

ДЕ ВЗЯТИ КОШТИ НА СТВОРЕННЯ УПЛ-ТБ?

Клуби Української Прем’єр-Ліги нині мають унікальну можливість та чудовий стартовий майданчик і капітал для створення УПЛ-ТБ. Однозначно й очевидно, що це потрібно робити за кошти, які компанія Setanta запропонувала за телеправа на найближчі три роки. Орієнтовно по 3 млн. доларів щороку клуби повинні інвестувати в створення свого продукту під назвою УПЛ. За три роки співпраці з компанією Setanta клуби зобов’язані створити такий продукт, який можна буде самостійно продавати уже сформованій, лояльній та підготовленій аудиторії. За цей час УПЛ-ТБ повинно наростити значну аудиторію. Станом на сьогодні в компанії Setanta орієнтовно 85 000 передплатників. За три роки УПЛ-ТБ має ставити за ціль назбирати щонайменше аудиторію в 1 млн. унікальних підписників на власних медіа-носіях. Вважаємо цю цифру повністю адекватною і реальною для досягнення.

Також на цей 3-річний цикл клуби повинні мати можливість розвивати свої власні медіа. У кожного клубу зараз вже є якась початкова аудиторія. Клубні медіа також працюють на створення цілісного продукту. Не треба у них забирати ці можливості. Клуби, які мають власне телебачення, студії, соціальні медіа, повинні отримати можливість створювати продукт для своїх вболівальників: показувати закулісся життя команди, атмосферу матчів тощо. Для цього потрібно, аби клубні телекамери мали право працювати на матчах команди. Кожен клуб має робити свій внесок у створення продукту.

ЯК КЛУБИ САМОСТІЙНО ЗМОЖУТЬ ЗАРОБЛЯТИ ЗАВДЯКИ УПЛ-ТБ?

З 1 млн. потенційних підписників УПЛ-ТБ, віримо, щонайменше 500 000 абонентів зможуть придбати підписку, яка дозволить, окрім перегляду трансляцій поєдинків, черпати ексклюзивний та цікавий контент на УПЛ-ТБ.

Також потрібно пам’ятати, що є можливість продавати права на показ окремих матчів, хайлайти тощо для інших платформ, які проявлять зацікавленість. УПЛ-ТБ – це єдиний продукт, який належить усім клубам УПЛ без виключення, але який можна пакетувати та продавати для окремих споживачів телепродукту: телеканалів, ОТТ-платформ, інтернет-платформ тощо. А ще не забуваємо про міжнародні, беттінгові та рекламні права. Згідно з нашим економічним прогнозом та розрахунком, через три роки завдяки продажу усіх медіа- та комерційних прав можна сміливо вийти на рівень дохідності у 30 млн. доларів за сезон. За цей час плідної співпраці, динаміка дохідності зобов’язана бути позитивною і невпинно зростати.

Зараз важливо забезпечити, аби матчі УПЛ були у закрито-відкритому доступі паралельно. Setanta, як правовласник і головний транслятор Чемпіонату, в режимі live забезпечить показ у сегменті платного телебачення. УПЛ-ТБ повинно отримати права на показ усіх матчів Чемпіонату у відкритому доступі на власній платформі з 15-30-хвилинним запізненням. Ми повинні усвідомити, що на даний момент не можна на сто відсотків закрити футбол тому, що він перестане бути доступним для широкого загалу.

Тож потрібно шукати компроміс із компанією Setanta і запровадити комбінова
ний підхід до показу матчів УПЛ у вільному доступі та в сегменті платного телебачення. Якщо ми прагнемо в майбутньому заробляти, то повинні забезпечити стійкий приріст футбольної аудиторії. Зобов‘язані залучити якнайбільшу кількість людей та викликати у них стабільний інтерес до УПЛ та її продуктів.

ДЕ І НА ЯКИХ ПОТУЖНОСТЯХ СТВОРЮВАТИ УПЛ-ТБ?

Маємо конкретну пропозицію і готові закласти свій камінь у фундамент майбутніх доходів клубів УПЛ. Футбольний клуб «Рух» пропонує власні виробничі потужності для створення УПЛ-ТБ настільки, наскільки це буде потрібно. А це власна багатофункціональна телевізійна студія, ньюзрум, телевізійна техніка тощо. Ми прагнемо зробити свій внесок у виробництво цього продукту, права на який належатимуть усім клубам УПЛ без виключення.

Футбольний клуб «Рух» даною публікацією і обгрунтуванням власної позиції щодо телепулу ініціює розгляд на Загальних зборах Української Прем’єр-ліги питання створення УПЛ-ТБ. Адже ми твердо переконанні – саме таким шляхом повинні рухатися клуби Української Прем’єр-ліги: створювати свій високоякісний продукт, який буде користуватися попитом не лише на внутрішньому, але й на міжнародному ринках. І саме це, ми переконані, може стати тим компромісом, який об‘єднає всі клуби і зробить сильнішим наш Чемпіонат.

undefined

undefined

 

22 серпня 2022 13:28







Коментарі


Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.

Реєстрація, Вхід



Поділитися

Найкращі голи динамівців у грудні

 

19 грудня 2024 13:47

Роман Григорчук. Перше інтерв'ю в ЛНЗ

 

18 грудня 2024 22:13

Олександр Шовковський – про завершальну перемогу Динамо в 2024 році

 

16 грудня 2024 21:10